כאן שקד מ"משנים כיוון",
אנחנו מתקרבים לחג הפסח, אבל השנה "חירות" היא לא רק מסורת - היא מטרה שיוצאים עבורה לרחוב. בזמן שכולנו מחפשים שפיות בין הפגזות לאיומי מלחמה, הממשלה מנסה לכבול אותנו למציאות של הפקרות וביזה. אנחנו לא נשתוק!
שבוע של פעילות נחושה למול ביזה ובזיון
במוצ"ש האחרון רבים יצאו לרחובות בחיפה, בירושלים ובתל אביב. באירוע שלצערנו הדרדר לאלים מאוד מצד המשטרה. היה מעורר גאווה והשראה לראות את המפגינים בבימה חוזרים שוב ושוב, למרות הנסיונות האלימים של המשטרה להרחיק אותם ולמרות המעצרים הרבים, בהם של קטינה ושל אישה בת 70. זוהי תזכורת שגם למול משטרה שנשלטת על ידי עבריין, הציבור עומד על שלו.

השבוע, בחסות המלחמה, הקואליציה העבירה תקציב שהוא יריקה בפרצוף של הציבור. בזמן שחסר כסף למיגון, לטיפול בטראומה ולשיקום הצפון, הועברו ברגע האחרון – ובניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי - קרוב ל-800 מיליון ש"ח לישיבות, לצד עשרות מיליונים ל"זהות יהודית" ומניעת נשירה ממוסדות דת.
בשני בבוקר הגענו לכניסה לכנסת עם פעולה ישירה ונחושה. היינו שם בגופנו כדי להעביר את המסר שלא מדובר בהעברת תקציב, אלא באירוע חמור בו ממשלת ישראל בזזה את הציבור הישראלי בצורה חסרת תקדים במהלך מלחמה. גם שם נתקלנו באלימות וחמישה פעילים שלנו נעצרו. המעצרים האלו הם ההוכחה שהפעולות שלנו בשטח מטלטלות אותם - ושהנוכחות שלנו שם, מהרחוב ועד פתח המשכן, היא הקו האחרון שמפריד בין דמוקרטיה לתהום.
בערב, הם כבר דהרו להעביר את "חוק עונש מוות למחבלים ערבים בלבד" שהופך את המדינה שלנו להרבה יותר קרובה לאיראן. הם בונים על זה שבג"ץ יפסול את החוק המפלה, וזה בדיוק הסיפור: כבר שלוש שנים אנחנו נאבקים כדי לשמור על בג"ץ ועל שומרי הסף – המחסום האחרון שמונע מהם לפרק כאן הכל.
בשלישי מספר פעילות שלנו היו חלק ממחאה נגד החוק המזעזע, גם שם היתה התנהלות אלימה ביותר של המשטרה, עם שימוש לא חוקי במכתזית על משתתפי ההפגנה, שכל מטרתו פיזור שלה. זה הסתיים בפצועים רבים, ארבע מפגינות נעצרו.
ארגוני המחאה ממשיכים במאבק!
דווקא עכשיו, ולאור הודעת מטה "חופשי בארצנו" על הפסקת פעילותו, האחריות עוברת אלינו - ארגוני השטח שלא עוצרים לרגע. אנחנו ממשיכים לפעול כדי להגן על הדמוקרטיה ועל השפיות.
כדי שנוכל להמשיך לפעול גם ללא המטה, יצאנו לגיוס המונים ביחד עם עוד ארגונים שותפים. במספר ימים גוייסו כבר 80 אלף ש"ח שיאפשרו לנו לעשות דוברות ולוגיסטיקה למחאה.
לתרומה וחיזוק המאבק נגד ממשלת החורבן
ולסיום, מסר מרעות לחג החירות
אם גם אתם מרגישים שזה לא בדיוק החג שיחלתם לו, חזקו את הסרטון שלנו: חג של חירות מ - ממשלת המחדל!
באינסטגרם I בפייסבוק I בטיקטוק I ביוטיוב I בטוויטר
מאחלת בשם כל קהילת משנים כיוון חג של שפיות ובטחון, שנזכור את התמונה הגדולה, ונשמור את התקווה לחופש ולעתיד טוב יותר.
שקד
