לא רואה את ההודעה? צפה בדפדפן

שלום ,

שלום, זאת שקד ממשנים כיוון,

שוב מלחמה ושוב אנחנו נאלצים להתמקד בהשרדות אישית, בזמן שאנחנו לא ישנים בלילות, הממשלה משתמשת בערפל המלחמה כדי לפגוע ביסודות הבית שלנו.

אבל דווקא בין האזעקות והחדשות, התפקיד שלנו מתחדד: לא לתת לחירום להשכיח את המאבק על הדמוקרטיה, השפיות והביטחון של כולנו.

 

בחסות המלחמה - גונבים את המדינה

למלחמה יש מחירים כבדים מנשוא – בנפש, בגוף ובבית. מאז תחילתה, יותר מ-2,000 איש איבדו את קורת הגג שלהם. גם המחיר הכלכלי בלתי נתפס, השבוע הראשון של המלחמה לבדו עלה 20 מליארד ש"ח. 

אבל בזמן שכולנו נדרשים להידחק, הם מזרימים מיליארדים סקטוריאליים לטובת שרידות פוליטית: 1.62 מיליארד ש"ח למוסדות תורניים, 138 מיליון ש"ח לחטיבה להתיישבות וזו רק ההתחלה.

וזה לא נעצר בכסף. תחת ערפל הקרב, הממשלה ממשיכה בקידום ההפיכה המשטרית ללא בושה. השבוע, בוועדת החוקה, הם שוב דנו בפיצול תפקיד היועמ"שית - צעד שכל מטרתו היא ריסוק שומרי הסף, פוליטיזציה של החוק והחלשת הביקורת על השלטון. דווקא עכשיו, הם בוחרים להחליש את המדינה מבפנים.

 

הפעילות שלנו נמשכת

גם בתוך ימי הלחימה, הפעילות שלנו בשטח לא עוצרת. אנחנו ממשיכים לדרוש את הפסקת הפגיעה במוסדות החוק ואת בלימת האלימות בשטחים. במוצאי שבת האחרונים קיימנו את המחאה בהתאם להנחיות פיקוד העורף. כשבזמן האזעקות נאלצנו להתפנות למקלטים סמוכים – וחזרנו להפגין מיד לאחר מכן.

פעילים שלנו יצאו להעביר גם מסר נוקב נגד תמיכת הממשלה באלמות בשטחים וגיבוי פומבי לחשודים בהתעללות "כוח 100". בזמן שמתפרעים ומתעללים מסתובבים חופשי, המשטרה מצאה לנכון לעצור שלושה מפעילנו בפעילות זאת. 

הפער הזה, בין החסינות שניתנת לאלימות לבין המעצרים על מחאה אזרחית הגיע לכדי אבסורד מוחלט אתמול. שני פעילים שנעצרו בהפגנת מוצ"ש, פגשו בתחנה אנשי שב"כ שאיימו עליהם, באמצעות חשיפה מידע אישי עליהם. זאת מבלי שנטען לרגע שהם פעלו באלימות כלשהי. תפקיד השב"כ הוא למנוע פעולות טרור, לא לפגוע בחופש הביטוי. התנהלות מהסוג הזה רק מבהירה לנו שאנחנו חייבים להמשיך לפעול ולמנוע את המשך הדרדרות הדמוקרטיה הישראלית.


הצטרפו לקריאה למנוע אסון במפרץ חיפה

מתקני הזיקוק במפרץ חיפה כבר נפגעו פעמיים במהלך עימות צבאי, ובשתי הפעמים גרמו לזינוק בזיהום האוויר הגבוה מלכתחילה סביבם. במקרה של פגיעה חוזרת וחמורה יותר - עלול להתרחש אסון. לפני יותר מ-4 שנים התחייבה הממשלה בהחלטה רשמית לפינויים ומאז לא עושה זאת, ואף מאיימת לחזור בה מההחלטה. המלחמה מחדדת את מה שידוע לכולם גם בשגרה - מתקני ייצור דלקים פוסיליים מהווים סכנה סביבתית, בריאותית וביטחונית חמורה. אנו קוראים לממשרד האנרגיה לפנות בהקדם את בתי הזיקוק ממפרץ חיפה. הצטרפו לדרישה!

אתם הכוח שלנו

התנועה שלנו לא נתמכת על ידי המדינה או גופים בעלי אינטרס. כל התקציב שלנו, מהפעילות בשטח ועד לתכנים ברשת, נשען אך ורק על תמיכה של אנשים שמאמינים בדרך שלנו ותורמים לפי יכולתם.

אנחנו זקוקים לכם איתנו כדי להמשיך להשמיע קול ברור נגד השחיתות והפגיעה בדמוקרטיה, ולמען שוויון ושפיות. כל תרומה תומכת בהמשך המאבק שלנו.

תמכו בנו  

 

יחד נשקם ונתקן,
שקד